http://kultusarnie.blogspot.com/http://kultusarnie.blogspot.com/p/o-mnie.html


wtorek, 22 grudnia 2015

7 sposobów, by poczuć święta!



 W kalendarzu święta coraz bliżej, a za oknem... jesień! Przynajmniej u nas, w Suwałkach - Polskim biegunie zimna, gdzie ten grudzień to jedynie wiatr i deszcz. Ale są oczywiście sposoby, by poczuć klimat świąt zapominając o szaroburej pogodzie za oknami. Oto one!

Książkowy relaks
Wieczór przy książce to najpiękniejsza rzecz! A szczególnie, gdy nadchodzą święta. Kakao na półce obok, ciepłe skarpetki, miękki kocyk, świąteczna książka i magia świąt włączona! Moją osobistą tradycją jest czytanie świątecznych fragmentów Dzieci z Bullerbyn. A wam zaproponuję kilka książek polecanych przeze mnie i innych blogerów. 








Pieczenie pierniczków
 Pierniki to najbardziej świąteczne ciastka, i to na całym świecie! Jest mnóstwo przepisów, receptur, ale najważniejszy jest piękny, świąteczny zapach piernikowej mieszanki przypraw, który o zawrót głowy przyprawia nawet największych przeciwników cynamonu! Ja swoje pierniczki już piekłam. Poniżej przedstawiam kilka piernikowych inspiracji. 


 
Świąteczne piosenki
 Czemu jak czemu, ale piosenkom klimatu świątecznego odmówić nie można! Każdy lubi coś innego, ale są takie, których słucha się od lat, kojarzone są z zimowym okresem jak mało co. Klasyczne wyznaczniki zbliżających się świąt, nieważne czy śnieg jest, czy go nie ma. Muzyka pozwoli nam o świętach pamiętać choćby nie wiem co! 







 
Ubieranie choinki
 Choinka to niewątpliwy symbol świąt. Ozdobione drzewka w tym okresie można spotkać na każdym rogu, stawiane są w domach, na placach, w parkach, urzędach. Pod nimi znajdujemy gwiazdkowe prezenty. I niezależnie od tego, czy ubieramy je w dzień wigilijny czy w jakikolwiek inny, kochamy je wszyscy. Światełka i bombki nadają cudownego zimowego charakteru, a ich wieszanie dostarcza wielkiej frajdy!

Świąteczne zakupy
I nie ma znaczenia, czy kupujemy prezenty, czy sweterki z reniferami, czy może ozdoby świąteczne. Promocje, ozdobione sklepy, na każdym kroku świąteczne symbole. Poszukiwanie wszystkiego, co ze świętami związane jest ogromną przyjemnością, tak samo jak późniejsze pakowanie prezentów czy urządzanie pokoju. Zakupy nie każdy lubi, ale zakupy świąteczne to co innego!



Wieczór filmowy
 Filmy - podobnie jak książki i muzyka, wprawiają nas w klimat świąt jak mało co. I to nawet bez wychodzenia z domu! Patrząc w ekran dostrzegamy to wszystko, o czym już napisałam. Dużo śniegu, moc ozdobionych domów i choinek. Każdy dookoła jest szczęśliwy, zaraża nas swoją energią, która udziela się nam natychmiastowo! Siadamy z kakao, pierniczkami, obok choinki i oglądamy! O animacjach świątecznych juz pisałam (o tu właśnie), a tu zaproponuję wam kilka filmów, które lubię ja i tych, które są świątecznymi klasykami.




Przeglądanie świątecznych grafik
Uwielbiam spędzać długie godziny w poszukiwaniu świątecznych zdjęć i rysunków. Wprowadza mnie to w zimowy klimat. Kocham oglądać zdjęcia choinek, zaśnieżonych ulic, pięknych potraw, cudownych ozdób. Wiele znaleźć można na serwisach tumblr, weheartit (tu moja świąteczna kolekcja!) czy pinterest.

 
❄❄❄ 

 A co wprowadza was w świąteczny nastrój? Czujecie już tę magię świąt?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz