http://kultusarnie.blogspot.com/http://kultusarnie.blogspot.com/p/o-mnie.html


czwartek, 20 lipca 2017

Mavka, czyli animacja, dla której pojechałabym za granicę | Kulturalne info


Hej, hej filmoholicy!
Mam dla was super wiadomość, dlatego piszę tego posta na szybko, by się nią z wami podzielić.
Doskonale wiecie, jak kocham animacje wszelakie, a gdy wspomnę jeszcze, jak dawna kultura słowiańska mnie interesuje, zrozumiecie, czemu wam o tym piszę.

Jak prawie każdego popołudnia przeglądam Facebooka.
Koty.
Przyjęta uchwała o SN.
Koty.
Ukraińska animacja.
Astrono...
Chwila.

Widzę jakąś piękną stopklatkę i muszę się zatrzymać.


Coś jak zaczarowany, magiczny las. Wiem już, że muszę to obejrzeć.
Wideo okazuje się być zapowiedzią pełnometrażowego filmu animowanego wyprodukowanego na Ukrainie. Dla mnie oznacza to zabawę tradycją, piękne, barwne animacje, a to wszystko w otoczeniu pięknej, boskiej przyrody.
Trailer mówi mi, że się nie mylę. Zresztą, obejrzyjcie sami.


Mamy więc bohaterkę o urodzie słowiańskiej bogini, kochającą przyrodę i... w dziwny sposób reagującą na dźwięk fletu.
Nie mogę się doczekać, aż poznam całą historię.
I ta niesamowita muzyka w tle...


Film ma ukazać się w roku 2019. Jeśli nie wyświetlą go w Polsce i będzie trudnodostępny na nośnikach DVD, przysięgam sobie, że pojadę choćby na Ukrainę, by go obejrzeć.

Znalazłam również film ukazujący proces powstania filmu. Polecam, by dowiedzieć się, jak ewoluowała nasza (prawdopodobnie) główna postać i skąd wzięły się symbole na jej ciele.


To tyle na dziś. Krótka notka informacyjna, mam nadzieję, że niecierpliwicie się tak samo jak ja!
Hejo!

4 komentarze:

  1. Film wejdzie na ekrany kin nie w 2019 a 2020 roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry, Pani! Miło mi jako nauczycilelu literatury ukraińskiej , że Pani spodobał się trailer filmu. Czy czytała Pani tą książkę Lesi Ukrainki "Pieśń lasu"? Jest niby przetłumaczona na polski. To jest książka o kochaniu Mawki do ludzkiego chłopa Łukasza, o tym, ze on miał piękną duszę i talent do gry na skrzypce, i też pokochał Mawke jak symbol bogatstwa duszy, ale pobyt codzienny i jego matka, która chciała pieniędzy, zagonili chłopca do ślubu z bogatą wdową Kiliną. Czyli między talentom, kochaniem , życiem duchowym i pieniedzmi on wybrał pieniędzy i nie stał szczęśliwym. Książka także jest o tym, że Mawka, istota mifologiczna, miała duszę i była wyszej duchowo za wielu ludzi, jest także o jednaniu z przyrodą, o potrzebie dbać o swoim talencie, o miłości i zdradzie, o wiecznym życiu, bo w końcu Mawka zostaje wierzbą i mówi tacy słowa : "Nie, jestem żywą, będę żyła wiecznie, bo w sercu mam ją to , co nie umiera". Pozdrawiam, Julia Voloshchuk.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy coś wiadomo o premierze? Śledzę losy bajki od samego początku. Widzą na FB, ze już nawet płatki śniadaniowe są i batoniki z logo bajki, a bajki jak nie było tak nie ma... Reklama pełna gębą z realizacja coś kiepsko :) Tez nie mogę się jej doczekać i szukam na internecie informacji .

    OdpowiedzUsuń
  4. W 2021 w końcu się doczekamy :)

    OdpowiedzUsuń