wtorek, 26 lipca 2016

Liebster Blog Award #3

  Hej, hej!
Dziś tag, bo żadnego dawno nie było. W dodatku to LBA, a każda okazja jest dobra, by poznać się jeszcze lepiej! No to lecimy (tylko szybciutko; jestem zmęczona i bolą mnie oczy od krojenia cebuli) z pytaniami! Oooo, tak w ogóle to nominowała mnie Pixie, o której blogu [ten o ło] nie słyszałam, ale już ją znam, hejo Pixie!


1. Wolisz kupować książki, czy pożyczać je od znajomych lub z bibliotek?
 Hmm. Lubię mieć książki na półce, ale pożyczanie też jest spoko. No bo jak nie ma się pieniędzy (bo się wszystkie na Znaku wydało; dzięki Znak), to zawsze można przejść się do najbliższej biblioteki lub pożyczyć książkę od znajomego książkoholika (pozdrawiam Asię i Paulinę).

2. Popularna seria książek/książka, której nie przeczytałaś?

 Ojjj, tyle tego jest... Ale podam jeden przykład. I będą to Igrzyska śmierci. Tak, wiem. Nie, nie przeczytam pewnie nigdy.

3. Książek z jakiego gatunku jest najwięcej w twojej domowej biblioteczce?

  Jeśli myślisz, że o godzinie 23:20 będę to liczyć, to... masz rację. Kryminałów (choć czytałam tylko jeden z nich).

4. Z jakim bohaterem literackim chciałabyś porozmawiać i dlaczego?

 Aj, Pixie, dopiero żeśmy się poznały, a ty mi takie trudne pytania zadajesz! Chciałabym porozmawiać z [jego imię to chyba spojler, więc FUTU.RE SPOJLER ALERT!!!] Janem, bo chciałabym zadać mu tak dużo pytań o jego świat, jego decyzję z końca książki... Aaach, gdybym mogła choć z Glukhovskim pogadać!

5. Czy jesteś jedynym molem książkowym w twojej rodzinie? Jeśli nie to z kim dzielisz tę pasję?

 Jestem jedyna. Jeśli to czytasz Diana, to jakby co jedna książka na trzy miesiące się nie liczy, więc uznajmy, że nie czytasz wcale.

6. Kawa, herbata czy coś chłodnego?

 Cola! Serio, jestem uzależniona. Od energetyków też, ale cola.

7. Czy potrafisz czytać gdy ludzie w twoim otoczeniu rozmawiają, czy wolisz kiedy jest cicho?

 Oczywiście, że wolę, gdy jest cicho, ale potrafię się skupić, gdy tylko mam włączoną muzykę. Byle nie disco polo.

8. Wracasz do już raz przeczytanych książek?

 No ba! Co roku do Dzieci z Bullerbyn i jakoś raz na półtora roku do Ani z Zielonego Wzgórza. No i czasem do innych.

9. Wydawnictwo, którego najbardziej nie lubisz? 

 Chyba takiego nie mam, ale pozdrawiam SQN, bo ich lubię bardzo. Jesteście supi, tak trzymać (PS. pogadajcie z korektorem od Czasu Żniw!!! Ale i tak jesteście supi)!

10. Jaki jest twój ulubiony klasyk?

 Zbrodnia i Kara! I Mistrz i Małgorzata (obie nazwy mają w sobie spójnik, heh)

11. Zdarza ci się czytać książki w innym języku?

 Nie jakoś specjalnie często, ale czytałam kilka książek po angielsku. Polecam, Sara Zyskowska.


Jeszcze nie wiem do końca kogo nominuję, ale nie obiecuję, że będzie 11. No ale na pewno tych o ludzi:
Paulinę, bo jej blog jest nowy, a pisze supi; poza tym pożyczyła mi Czas Żniw
Wiki, bo pisze o czymś, czego ja nie rozumiem, ale też pisze supi
Pond, bo wróciła niedawno, a Pond zawsze pisze fajnie
Suomi, bo to Suomi
Agnieszkę, bo kocham jej bloga i jej tagi
I wszystkich nieskromnych, którzy uważają, że zasługują na tę nagrodę i chcą ją nadać sobie sami, bo w sumie to Internet i nikt was nie sprawdzi. Nominujcie 11 osób, chyba że chcecie mniej, to spoko.

No to dzięki Paulinie (dla mnie jesteś bardziej Pixie, ale nie chcę się powtarzać :/ ), że uznała, że LBA mi się należy. Może nie piszę za często, ale skoro ktoś uważa, że jest spoko, to chyba jest, nie?
Aaa no i pytania:
1. Jak film, to w domu czy w kinie?
2. Okładka twarda, miękka, a może jakaś brokatowa, metalowa, drewniana? Nie wiem. Inaczej: Ulubiony rodzaj okładki?
3. Piosenka, której obecnie słuchasz najczęściej?
4. Ulubiony serial?
5. Co tobie samej podoba ci się w twoim blogu (skromność odstaw na bok, skoro cię nominowałam to coś znaczy!)?
6. Najpiękniejszy według ciebie język świata?
7. Czy koty planują przejąć władzę nad światem? Gdybyś mogła mieć super-moc, jaka by ona była?
8. Przetrwałabyś apokalipsę zombie?
9.

10. Jaką jedną rzecz byś w sobie zmieniła (może być zły nawyk, albo coś z wyglądu)?
11. Jesteś bardzo przeciw jedzeniu i piciu przy czytaniu, czy nie traktujesz książek jako wielkiej świętości?

Jest 23:53, nie liczyliście chyba na kreatywne pytania? Dobranoc wszystkim i do napisania, jak będę miała co napisać.
Hejo!